Akhirnya Rita Rudaini Mengaku Terasa Hati Dengan Tindakan Izreen Azminda (Video)

Sejak kebelakangan ini, isu paling hangat yang sedang melanda tanah air ialah isu perkahwinan Izreen Azminda, suaminya Ude Wahid dan juga isteri pertamanya Intan Liana.

Semuanya bermula apabila Ude Wahid telah menfailkan permohonan cerai terhadap isteri pertamanya, Intan Liana.

Kes ini menjadi tumpuan ramai apabila pasangan ini hadir ke mahkamah dan Intan Liana dilihat mengalirkan air mata ketika berada di mahkamah.

Tarikh yang diberi untuk kes ni akan dibicarakan ialah pada 22 Mac nanti.

Apabila isu ini menjadi heboh, rata-rata netizen dan masyarakat dilihat berang dengan Izreen Azminda dan menuduhnya sebagai punca kepada masalah rumah tangga Ude Wahid dan Intan Liana.

Memang teruk Izreen Azminda menerima kecaman dari pelbagai pihak sehingga pelakn ini membuat keputusan untuk menutup laman media sosial Instagram miliknya.

Suami Izreen Azminda iaitu Ude Wahid turut menyah-aktifkan laman Instagram miliknya.

Namun yang tak bestnya, isu melibatkan Izreen Azminda ini juga membuatkan ada individu lain turut terpalit sama.

Antaranya ialah rakan Izreen Azminda iaitu Rita Rudaini.

Melalui rancangan hiburan Melodi, Rita Rudaini dilihat telah meluahkan rasa kecewa dan terkilan dengan Izreen Azminda kerana dia menjadi mangsa kecaman para netizen.

Ini videonya:

Ini antara isi kandungan komen dari Rita Rudaini di Melodi:

“Izreen ada cakap saya BFF dia, saya kawan dengan semua orang tapi saya tak masuk hal peribadi.

“Apabila saya kena kecam, family saya malu, anak saya malu.

“Sebelum benda jadi saya dah cakap, risiko dia apa, ambil orang punya memang salah.

“Kita kena sedar kalau kita menumpang orang punya, ambil pula tanpa minta izin, kena respek dia, jangan cakap banyak, apa jadi kena minta maaf, saya tak belah mana-mana, saya juga penah berada tempat Intan dulu. Dengan Ude tiba-tiba nak cerai bagi saya memang tak sokong.

“Saya selama ini kalau kena kecam, saya tak pernah tutup komen, dan saya tak pernah libatkan kawan-kawan sekeliling saya

“Izreen kenapa buat saya macam ini. Kenapa tutup Instagram? Kenapa lari. Sekarang saya nak cakaplah, saya memang kecil hati dengan dia, memang terasa sangat. Sebagai kawan memang tak patut buat macam ni.

“Saya boleh bersemuka dengan Izreen, tapi selepas kahwin tiba-tiba senyap dengan saya, takpa lah, takkan saya nak kacau rumah tangga orang.

Itulah luahan hati dari Rita Rudaini, kesian juga Rita kerana tidak sema-mena dikecam netizen. harap janganlah terus mengecam Rita, dia tiada kena mengena dengan isu melibatkan Izreen Azminda ini.

Sumber: http://metromalaya.com/rita-rudaini-turut-berkecil-hati-dengan-izreen/

NAMA pelakon Rita Rudaini sering menjadi mangsa kecaman netizen sejak terbongkar berita rakan baiknya, aktres Izreen Azminda berkahwin dengan suami orang iaitu Ude atau Muhammad Radzi Abdul Wahid pada Ogos tahun lalu.

Tidak tahan terus menjadi sasaran, Rita mengakui berkecil hati dengan sikap Izreen yang bertindak menutup Instagramnya sehingga laman sosialnya pula menjadi sasaran netizen berhubung perkahwinan mereka itu.

Rita mendedahkan, Izreen tidak pernah menghubunginya sejak dia berkahwin dengan Ude.

“Sebelum ini kalau saya kena kecam saya tak pernah tutup komen, biarlah. Saya tak pernah libatkan rakan-rakan keliling. Saya bukannya mahu hentam Izreen tetapi nak beritahu tentang diri saya.

“Izreen pun kenapa buat macam ni. Kenapa lari? Kenapa tutup Instagram?

Izreen dan Ude berkahwin dalam sebuah majlis tertutup pada 8 Ogos lalu.

“Jujurnya saya berkecil hati dan terasa hati dengannya dan sebagai kawan dia tidak sepatutnya buat macam ni,” katanya menerusi rancangan Melodi terbitan TV3 pada Ahad.

Isu rumah tangga Izreen dan Ude terus mendapat perhatian apabila Ude dan isteri pertama iaitu Intan Liana Saleh hadir di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur bagi proses lafaz cerai yang sepatutnya berlangsung pada 28 Februari lalu.

Namun ia ditanggungkan pada 22 Mac depan selepas peguam mewakili Ude iaitu Datuk Mohd. Zaidi Md. Zain memohon untuk menyelesaikan beberapa isu tuntutan selepas perceraian.

Ude, 30, memfailkan permohonan berkenaan terhadap Intan pada 30 November 2017 setelah lima tahun mendirikan rumah tangga.

Izreen mendedahkan sudah berkahwin dengan pemuzik bebas itu pada 8 Ogos 2017 secara tertutup dan ia dirahsiakan atas permintaan suaminya itu.

Dalam pada itu, Rita berkata dia bersedia untuk bersemuka dengan Izreen berhubung isu itu namun aktres berkenaan tidak pernah menghubunginya selepas berkahwin.

Intan masih sayangkan Ude.

“Saya boleh bersemuka dengan Izreen tetapi lepas berkahwin dia tidak menghubungi saya tetapi tidak mengapa takkan nak kacau rumah tangga orang pula,” ujarnya.

Tambah Rita, dia berasa geram dengan sikap netizen yang turut menghentamnya dalam masalah melibatkan Izreen dan berharap orang ramai berhenti mengaitkannya.

“Memang geram! Lainlah kalau saya yang kahwin dengan suami orang. Kena kecam pun saya puas hati.

“Masalahnya teman lelaki pun tiada. Apatah lagi skandal. Kucing adalah…,” guraunya.

Dedah Rita, ketika laman sosialnya menjadi mangsa serangan netizen, dia ada menghubungi Izreen untuk mengetahui kenapa dia menutup ruangan komen Instagramnya.

Izreen bertindak menutup akaun Instagram miliknya.

“Masa benda tu pecah (terbongkar) saya kena kecam dan bila saya menelefonnya dia kata biarlah. Dia yang tutup komen tetap saya yang kena.

“Saya bersabar lagi sampai ke tahap ini dan saya rasa sekarang keadaan teruk sangat,” katanya.

Bagaimanapun kata Rita, Izreen ada datang mencarinya untuk berbincang mengenai perkara itu dan dia sudah pun bercakap apa yang terbuku di hatinya.

“Saya bagi dia cari saya. Dia cari saya. Dia tanya saya, saya terus cakap apa yang saya tidak puas hati.

“Sebab itu orang kata mulut saya lantang, mulut jahat tetapi lebih baik ada kawan macam ini daripada bercakap belakang. Itu lebih bahaya,” katanya.

Sementara itu, Rita berkata, sebagai kawan dia sudah menasihati Izreen namun selebihnya dia tidak dapat mencampuri sebarang keputusan dibuat oleh aktres itu.

Rita bersedia bertemu dengan Izreen.

“Saya kalau berkawan dengan seseorang, kalau ada benda tidak elok saya akan beritahu terus terang tetapi terpulang jika hendak terima atau pun tidak.

“Saya bukannya jenis kawan yang tengok sahaja apa kawan buat. Sebelum benda ini jadi saya dah cakap risikonya apa, ambil hak orang adalah salah.

“Bagi saya poligami itu tak salah tetapi kita yang buat bermadu itu macam jahat sangat.

“Kita kena sedar bila menumpang kasih dan ambil hak orang tanpa minta izin kita kena hormat dia. Jangan cakap banyak dan apa-apa jadi minta maaf, itu yang terbaik,” jelasnya.

Rita berkata, akibat kontroversi itu dia bukan sahaja mendapat malu tetapi ia terpalit kepada keluarga dan anak-anaknya.

sumber:- mstar