Gadis Ni Jaga Kedai Dan Hanya Tahu Main Komputer, Tiba-Tiba CCTV Rakam Kejadian Ini. Lihat Saat 0:50, Bila Perasan Sudah Terlambat!

Jangan asyik main dengan komputer jer, bila jaga kedai ada banyak orang, lihat lar sekeliling.

Jangan biar orang lain ada kesempatan untuk melakukan jenayah. Gadis ni terleka main komputer sehinggakan dia tak perasan apa yang lelaki tu wat pada saat ke 0:50. Boleh lihat video penuh dibawah.

Zaman sekarang teknik peragut dalam curi barang sangat hebat dah. Apa-apa cara pun dapat mereka fikirkan, buat orang tidak sempat nak bertindak.

Bila sudah tahu memang sudah terlambat dah. Bila pergi lepak kat pasaraya, duduk kat tempat tunggu bas atau tempat yang ada banyak orang, mesti berhati-hati dan sentiasa berwaspada.

Peragut biasanya akan pilih dan target kepada kaum wanita untuk buat jenayah. Ini sebab bila jenayah mereka dikesan mereka pun tidak takut kepada kaum wanita.

Kaum wanita yang ada bawa bag pun mesti berhati-hati, check bag tangan anda tengok sudah tutup dan zip tak.

Jangan bagi peluang kepada peragut untuk ambil benda anda yang berharga. Terlalu banyak kes ragut sudah terjadi, jangan lepak kat luar seorang diri.

Ajaklah kawan-kawan dan keluar secara beramai-ramai. kalau ada apa yang terjadi ada orang yang percaya boleh bantu jugak.

Tanpa cakap banyak, jom saksikan video di bawah. Sebarkan lah kepada kawan-kawan, ahli keluarga dan orang yang anda ambil berat.

Sila Share ye.

kredit : dharian