Kisah Benar! Mat Rempit Bangkit Hidup Semula Selepas 3 Hari Dikebumikan! Rupa-Rupanya Arwah

aru-baru ni saya ada membeli Majalah Mastika keluaran yang terbaru….Saya sangat-sangat tergerak hati untuk berkongsi Kisah yang bertajuk “Azab Seksaan Kubur Untuk Mat Rempit”….Nak taip sebiji-biji memang panjang…
SubahanAllah!! Pelik Tapi Benar !! Kisah benar Mat Rempit mati hidup semula selepas 3 hari dikuburkan

Jadi, saya kongsikan Sinopsis nya sahaja ye…. Saya maklum, pasti ramai yang dah tau tentang Kisah Benar ni, saya je kut yang baru terbaca cerita penuhnya dalam Majalah Mastika yang saya beli baru-baru ni…. Insan Terpilih tersebut bernama Dawawi dari Perak yang ceritanya berlaku sekitar tahun 80-an dahulu…

Diringkaskan cerita, Dawawi telah ditakdirkan Allah dengan pengesahan Hospital bahawa beliau telah meninggal dunia dengan asbab merempit…. Setelah dikebumikan selama 3 hari di dalam Kubur, setiap malam dalam 3 hari itu….Ibunya telah bermimpi anaknya Dawawi masih hidup dan merayu kepada Ibunya untuk digali semula kuburnya….Mungkin malam yang pertama bermimpi, Ibunya menganggap bahawa ia sekadar mainan tidur….

Setelah Tiga hari berturut-turut bermimpi yang sama, Ibunya menangis dan berkeras meminta Abg Arwah supaya mendapatkan Surat Perintah daripada Pihak Berkuasa untuk digali semula Kubur anaknya itu….Setelah segala urusan surat menyurat selesai dan setelah mendapat kelulusan daripada Pihak Berkuasa, maka tibalah hari yang penuh mendebarkan kepada seluruh orang kampung bagi menyaksikan urusan penggalian semula kubur “Arwah Dawawi”….

Semua yang berkenaan telah bersiap sedia di tepian kubur yang hendak digali, kiri kanan penuh dengan Polis, Doktor dan sebagainya…. Setelah penggalian bermula, tanah mula disodok sedikit demi sedikit….Dengan penuh mencemaskan….Masya-Allah….Astaghfirullah!…Sesungguhnya apa yang dijanji oleh Allah adalah benar….! Mayat baru sahaja 3 hari, tetapi kain kapan yang membalut jenazah telah koyak rabak seperti dicarik-carik serta tubuh Dawawi dipenuhi kesan luka torehan…

Luka bergarisan memanjang. bagai kesan dilibas sesuatu yang amat tajam dan lukanya dalam hingga nampak daging, namun tidak berdarah…. Dalam keadaan yang amat cemas tu….ada suara yang mengatakan Dawawi masih hidup lagi!….Itulah suara Doktor yang telah bersiap sedia di tepian kubur bagi menanti sebarang kemungkinan…..

Tanpa berlengah, Dawawi di bawa ke Hospital, 6 bulan Dawawi koma…Sebaik sedar, air matanya terus berjuraian….Matanya sentiasa berkaca……Rakan baik nya yang bernama Mus yang masih terkejut Dawawi yang “Hidup Semula” bertambah bimbang dengan kelakuan Dawawi yang banyak berdiam diri selepas kejadian tersebut…..Bagi Mus, Dawawi bertambah pelik kerana dia banyak termenung dan menangis serta selalu mendekatkan diri untuk belajar agama…(Sebelum ni merempit sahaja)..Dawawi yang dulunya jahat sudah bertukar menjadi baik….

Setelah setahun berlalu, Dawawi bersedia untuk bercerita tentang segala apa yang telah berlaku ke atas dirinya….Mus adalah antara salah seorang yang mendengar cerita Dawawi… “Jika korang rasa apa yang aku telah rasa sewaktu ‘di sana’ dulu, sungguh korang takkan melakukan perkara yang mendatangkan dosa dalam hidup!”….Dawawi memulakan ceritanya…. Sewaktu Imam habis membaca Talkin di kuburnya dan semua telah beredar meninggalkan kubur….Dawawi mengatakan bunyi tapak kaki kamu semua yang meniggalkan kuburnya berdentum dan bergema sangat kuat sebanyak 7 kali bagaikan halilintar yang membelah bumi….

Waktu tu Dawawi menutup kedua-dua belah telinganya…. Setelah bunyi tersebut menyepi…Bunyi Sretttttttttt!……..Sretttttttttt!…Seakan rantai besi yang diseret di atas lantai bergema…Dirinya betul-betul ketakutan waktu tu….Tiba-tiba dari hadapannya, 2 orang lelaki yang memakai serban dan berjubah putih, dengan membawa rantai besi sebesar lengan, besi itu sangat panjang sehinggakan penghujungnya tidak kelihatan…! Subhanallah….(Sayu hati saya membaca kisahnya)…. Dengan semua soalan yang telah “Bocor” sewaktu hidup di dunia ditanya kepada Dawawi,

“MA RABBUKA!”, “MA NABIYYUKA!”, “MA DINNIKA”, “MA KIBLATUKA!”, “MA IMMAMUKA!”, “MA IKHWANUKA!”….Dawawi mengatakan tiada 1 pun soalan yang boleh dijawab olehnya….Beliau faham dengan soalan tersebut walaupun beliau tidak pernah tahu bahasa arab!….. Dawawi dilibas dengan rantai besi tersebut sehinggalah apabila libasan berlaku, rantai besi tersebut terus melilit seluruh anggotanya…Subhanallah..! Beliau menjerit dan berkata : “Tolong aku Ya Allah, Aku bertaubat!

Ampunkanlah dosa aku!…. Hanya itu sahaja ratapannya waktu tu….Sehabis sahaja soalan tu, beliau tersedar bahawa beliau telah hanyut di dalam sungai…Dalam keadaan tidak bermaya, sekali lagi beliau mendengar bunyi seretan rantai besi sebesar lengan yang telah melibasnya sebentar tadi…. Hamba Allah yang berjubah tadi….Bertanya lagi : “MA RABBUKA!”….Masih tidak boleh dijawap oleh Dawawi, maka dilibasnya lagi besi tersebut ke tubuh Dawawi…Setelah libasan tersebut, pandangannya gelap gelita, apabila sedar Dawawi mengatakan bahawa beliau telah terlantar di wad Hospital…..Subhanallah…!

Mus dan rakannya yang mendengar segala kisah Dawawi turut sama menangis bersama Dawawi…. Allah memberi peluang untuk Dawawi “Hidup Semula” sebagai peringatan dan tanda kesayangan Allah kepada Dawawi dan keseluruh Hamba-hambaNya termasuk lah kita…. Dawawi hanya “Hidup Semula” selama 3 Tahun, dalam waktu tu beliau tidak pernah mensia-siakan atau membiarkan harinya terbuang tanpa diisi dengan amal ibadah…..

Katanya : “Aku takut jika aku mati lagi, amal ibadahku tidak cukup untuk membantu aku di sana….” Subhanallah! Dawawi “Kembali Semula” pada Allah dalam tidur selepas menunaikan solat malam ketika menunggu tiba waktu Subuh…Umurnya ketika “Meninggal Dunia” kali pertama adalah 19 Tahun, dan kali keduanya “Meninggal Dunia” 3 Tahun selepas itu…. Cerita ini teramat memberi kesan kepada saya dek kerana mengenangkan umur yang Allah Taala beri ketika ini tidak banyak saya rasa digunakan untuk menuju ke jalan Allah….

Lepas solat akan terngiang-ngiangla cerita seksaan Dawawi ini di pandangan hati saya….. Marilah bermuhasabah diri dan semak semula amalan kita untuk dibawa menghadap pada Allah ketika nyawa dicabut nanti….Allah tak pilih kita untuk merasai pengalaman yang dirasai Arwah Dawawi, tapi Allah pilih kita untuk tahu dan mengambil iktibar tentang Kisah Arwah Dawawi…. Moga-moga menjadi pengajaran dan iktibar kepada semua serta dapat bertemu dengan Allah di Akhirat nanti dengan amal yang berkualiti….In Shaa Allah…

Wassalam.

sumber : bullentin Media

.

Mak Aku Dah Meninggal Tapi Hari-Hari Suap Aku Makan, Pelik! Tapi Akhirnya Ustaz Bongkarkan Segalanya.. Seram!

Sukar menghadapi kematian. Itulah yang berlaku kepada se0rang warga emas yang berusia 85 tahun dari Shah Alam, Selang0r. Semasa hayat hidupnya, dia terlantar hampir satu tahun akibat memakai susuk. Situasi misteri ini disaksikan sendiri 0leh se0rang menantunya yang hanya mahu dikenali Bakar, 56.

Menurutnya, hampir empat kali dia menyaksikan arwah ibu mertuanya berkeadaan nazak. Anehnya, pada kees0kan hari, arwah kembali sihat seperti sedia kala se0lah-0lah tiada apa pun yang berlaku semalam.

Keadaan fizikal arwah amat kurus tapi berat badannya tidak mampu diangkat 0leh dua 0rang lelaki tegap. Wanita ini lumpuh tapi selera makannya mengalahkan 0rang yang sihat. Melihat kejadian ini tidak masuk akal, Bakar berusaha mencari jawapannya. Dia berjumpa dengan se0rang pengamal perubatan tradisi0nal bagi mengesan apakah sebenarnya yang berlaku kepada ibu mertuanya.

Terkejut Bakar apabila diberitahu, bahwa yang tinggal dirumah dia bukan ibu martuanya,ibu mertuanya telah lama meninggal dunia tapi ‘benda’ yang dipakainya sudah menguasai jasadnya. Sebab itulah ia menunjukkan kelakuan yang pelik seperti tubuh makin susut tapi makan semakin banyak. Menurut pengamal perubatan itu, dulu sewaktu muda, ibu mertuanya ada memasukkan susuk ke dalam badannya. Jadi susuk itu telah bertindak balas dan sebati dalam badan.

Mengulas mengenai kes yang berlaku, se0rang pengamal perubatan tradisi0nal, Abdul M0hamaad, 36, yang berpengalaman hampir 14 tahun mengendalikan kes sebegini mengakui fakt0r penyebab sese0rang itu sukar mati berpunca daripada amalan pemakaian susuk. Ini kerana susuk yang ditanam ke dalam badan akan hidup dan mengusai badan. Jika ia tidak dikeluarkan, memang amat sukar bagi sese0rang itu untuk mati.

Kata Abdul lagi, kesan yang dapat dilihat bagi 0rang yang memakai susuk maj0ritinya kelihatan seperti tengk0rak hidup. Perubahan ini jelas dapat dilihat, berat badan yang mulanya berisi akan berubah kepada kurus. Anehnya, kadar berat badan tidak berubah malah dua kali ganda lebih berat daripada manusia n0rmal lain.

Kebanyakan kes yang dikendalikannya berlaku disebabkan si pemakai sukar membuang susuk kepunyaan mereka atau mereka terlupa untuk membuangnya sebelum uzur. Akibatnya apabila tidak sedar, mereka terpaksa tanggung derita kerana si tukang pembuat susuk sudah mati dan tidak sempat membuangkannya untuk mereka.

Jelas Abdul, untuk membuang susuk ini bukanlah satu perkara yang mudah. Namun, baginya, dia ada teknik yang tersendiri. Katanya, susah untuk diterangkan kerana perkara ini melibatkan alam ghaib yang tidak dapat dilihat umum. Tambahnya, cukup sekadar masyarakat mengetahui bahaya amalan memakai susuk.

Apakah kematian yang tidak lepas ini juga ada kaitan dengan ilmu hitam seperti busung dan amalan memelihara hantu atau jin? Jelas Abdul, amalan-amalan seperti ini tidak berkait langsung sebagai punca berlakunya kejadian ini. Ujarnya, sebagai c0nt0h, busung merupakan sejenis amalan ilmu hitam untuk membunuh sese0rang. Begitu juga g0l0ngan yang membela hantu atau jin. Malahan, makhluk yang dibela bukan berada dalam badan dan mempunyai rumah tertentu seperti tangkal, b0t0l dan sebagainya.

Sebaliknya, mengapa susuk merupakan fakt0r berlakunya kejadian ini? Tegas Abdul, pemakaian susuk melibatkan bahagian dalaman tubuh. Sama seperti busung dan membela hantu, susuk juga dipengaruhi 0leh jin dan iblis. Cara memakainya, hendaklah ditanam ke dalam tubuh sebagai rumah kepada makhluk ini. Justeru, makhluk inilah yang menjadi punca di sebalik misteri kesukaran si pemakainya untuk meninggal dunia.

Amalan memakai susuk ini telah wujud sejak zaman dahulu lagi. Kebanyakan si pemakai memasang susuk untuk kepentingan peribadi seperti kelihatan cantik, kekuatan badan dan pemuas nafsu seks. Sebaliknya, si pemakai tidak ambil peduli kesan buruk yang bakal dihadapi. Akhirnya, mereka berdepan dengan kesukaran untuk mati.

Setiap kali waktu nazak, nafas akan kelihatan tersekat-sekat se0lah-0lah sedang menanggung derita. Ia akan berlaku berulang-ulang kali berlaku sehinggalah susuk itu dicabut keluar daripada badan dan barulah si pemakainya b0leh bersemadi dengan aman.

Sumber : Tambah Cheeze via SembangJer