Ayah dengan anaknya masuk lif, saat keluar dari lif, cctv rakam kejadian yang menakut kan!!

Menakutkan!! lihat lepas mereka keluar lif apa yang berlaku.. Buat semua orang alir air peluh. Pintu lif tidak sempat tutup dan naik terus jer. Ini sangat bahaya, kalau orang masih tengah keluar lif bayangkan apa yang akan terjadi. Nasib baik ayah dan anaknya sempat keluar dari lif.. kalau tidak..

Lif adalah kenderaan pengangkutan yang berbentuk seperti kotak menegak yang memindahkan orang atau barangan secara cekap di antara tingkat bangunan. Mereka biasanya dikuasakan oleh motor elektrik yang sama ada memacu kabel daya tarikan dan sistem penimbang, atau mengepam cecair hidraulik untuk menaikkan omboh silinder, dan seterusnya dapat buat lif tu dapat naik dan turun.

Pintu lif melindungi orang yang berada di dalam lif daripada jatuh ke bawah bila lif mula naik ke atas atau turun ke bawah. Pintu yang biasa digunakan dalam lif ialah dua panel yang bertemu di tengah, dan slaid terbuka pada sebelahnya. Pintu lif adalah sangat penting, kalau tak ada pintu lif, orang yang berada di dalam lif adalah sangat bahaya.

Lif sangat memudahkan orang ramai untuk naik atau turun ke bawah tingkat di dalam sesebuah bangunan. Kalau bangunan ada banyak tingkat, lif memang diperlukan untuk menjimatkan masa untuk pergi ke tingkat yang sangat tinggi. Tapi lif juga kadang-kadang sangat bahaya. Cuba lihat video di bawah. Ayah dengan anaknya masuk lif, saat keluar dari lif, cctv rakam kejadian yang menakutkan!!

Sila tonton video:

 

.

[VIDEO] Steady je pakcik ni, orang tengah merompak tu..

Kalau jumpa ada orang sedang merompak di depan mata anda, apa yang korang akan buat? Pasti sangat takut nak larikan diri dulukan? Sebab perompak biasa ambil pisau atau parang untuk rompak, kalau kena tikam memang habislah.

Video di bawah memaparkan dalam keadaan yang cemas di mana ada perompak sedang buat rompakan dalam sebuat kedai, pak cik nie tidak tahu dan terus masuk kedai tu. Lihat reaksi pak cik tu memang perggh.. sangat rileks dan steady jer.. tidak takut langsung. Adakah pak cik tu tahu ada orang sedang rompak tak.. haha..

Apa-apa pun, rompakan tu bukan sesuatu yang baik. Orang yang rompak memang berdosa. Ini juga akan membawa keadaan yang buruk kepada mangsa. Mangsa akan mengalami kehilangan harta benda sebab telah dirampas oleh perompak. Orang lain susah payah cari kerja, cari rezeki baru dapat sedikit duit jer pun mau rampas. Perompak tidak payah kerja dan terus rampas jer untuk dapat duit, ini memang akan dibenci oleh banyak orang. Kalau semua orang cam tu masyarakat memang akan jadi tidak aman dah, semua orang rampas benda orang lain jer dan tak mau kerja. Bayangkan apa yang akan terjadi kepada masyarakat kita.

Apa-apa pun, saksikan video di bawah. Steady je pakcik ni, orang tengah merompak tu..

Sila tonton video:

Sumber – dharian